رهنما

رهنما

.:: برترین آموزش های فارسی ::.
رهنما

رهنما

.:: برترین آموزش های فارسی ::.

زندگی در ارومیه چگونه است؟

ارومیه پایتخت استان آذربایجان غربی و یکی از مهمترین کلانشهرهای ایران است که تاریخ و فرهنگ کهن دارد. اگر شما می خواهید در این شهرستان زندگی می کنند, ادامه با ما زندگی می کنند.

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است در شرقی و عرض های جغرافیایی شمالی از دشت به طول 70 و عرض 30 متر و در فاصله 18 کیلومتر از دریاچه ارومیه. این شهرستان شامل دو کوهستانهای شمال و غرب و یک دشت وسیع در جنوب و شرق و شامل پنج بخش به نام Anzal, Silvana سوما Bradost, Nazlu و بخش مرکزی. ارومیه از شمال به سلماس ، از غرب به ترکیه و از جنوب به esnavie و nagde محدود است. دریاچه ارومیه نیز بین دو استان آذربایجان غربی و شرقی واقع شده است.
urmia-lake-3-780x470_cne5.jpg
محل ارومیه بر روی نقشه

نام ارومیه یک کلمه کلدانی است و از دو کلمه (r) ، به معنی نزدیک و (Mi) ، به معنی دریا است ؛ قبلا آن را "شهر توسط دریا"نامیده می شد. برخی دیگر بر این باورند که ارومیه در گذشته (khoromeh) یک کلمه فارسی متشکل از دو واژه (خور) به معنی خورشید و مه به معنی ماه است. دلیل نام خورشید و ماه برای شهر رضایی است که زیبایی های طبیعی این نقطه sarcastically اشاره به زیبایی خورشید و ماه.

این ارومیه است.

نام شهر ارومیه از سال 1305 به رضاییه تغییر یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام اصلی خود بازگردانده شد. برخی بر این باورند که ترک یکی از اولین ساکنان این سرزمین است. جمهوری آذربایجان از زمان اولین مردم ساکنان شده است و بارها و بارها تبدیل به یک پناهگاه برای قبایل و قبایل مختلف. قبایل و قبایل نیز از این محل به مکان های دیگر مهاجرت, و گاهی اوقات آنها را به این محل پس از یک مدت طولانی بازگشت. به همین دلیل میتوان گفت که ارومیه کشوری تقاطع و محل اقامت گروههای مختلف قومی است. قبایل ترک زبان نیز در میان بستگانی بودند که برای مدت طولانی در این سرزمین ماندند ، اما آغاز اقامت آنها در این مکان مبهم است.

این ارومیه است.

آشنایی با شهر ارومیه ، آشنایی با شهرهای تاریخی و باستانی ساردیس و نینوا ، برابری مردم. اما از این دو ، در شهر قدیمی ، علاوه بر جرم ، یک کمپین خاک از اعوجاج وجود دارد. در حالی که دانشکده هنوز چند قرن بعد ایستاده است و یکی از زیباترین شهرهای ایران با خانواده اش است.

این ارومیه است.

ارومیه اولین بیمارستان را به شیوه ای جدید ، اولین مرکز آموزش پزشکی ، اولین مدرسه به شیوه ای جدید ، اولین شبکه تلویزیونی محلی ، اولین نشریه محلی در ایران دارد.
آب و هوا, آب و هوا از ارومیه.

این ارومیه است.

استان آذربایجان غربی یکی از مناطق کوهستانی کشور است و با انواع مختلفی از زمین مشخص می شود. در سراسر منطقه, استان مرز ترکیه و عراق. کوه ها بالا کشش از شمال به جنوب و آب به دست آمده به عنوان یک نتیجه از ذوب برف در دره های منطقه برای رودخانه ها و جریان های متعدد.

آب و هوای ارومیه توسط ویژگی های آب و هوایی استان تعیین, است که توسط جریان مرطوب دریای مدیترانه و توده سرد سلسله جبل قفقازی تحت تاثیر قرار. میانگین میزان بارش در آن است از 300 به 400 میلی متر, و درجه حرارت از 42 + درجه به 30 در حال تغییر است. سه رودخانه مهم نازلوچای عبارتند از شهرچای و باراندوزچای ، که در آن جریان دارد ، که در منطقه آبادانی و مدنی موثر است. تعداد کل روزهای سرد در ارومیه به ترتیب حدود 120 روز در تاریخ 19 نوامبر ، 27 دسامبر ، 30 دسامبر ، 28 فوریه ، 14 مارس و 6 آوریل است. روز سرد در دما 104, ماکو 108 و مهاباد 93 روز در سال.

این ارومیه است.

با توجه به ایستگاه آب و هوای ارومیه ، تعداد کل روزهایی که طی آن ارومیه با سرعت حداقل 7 و نه بیشتر از 16 متر در ثانیه در معرض باد قرار دارد ، حدود 164 روز است.

بالاترین سرعت باد در ماه مه و مارس است 16 متر در ثانیه, کمترین سرعت باد در ژانویه و فوریه است 7 متر در ثانیه; متوسط سرعت باد در ارومیه است 10.5 متر در ثانیه.
جمعیت ، دین و زبان مردم ارومیه

کلیسا ارومیه است.

بزرگترین جمعیت این شهرستان از ارومیه متشکل از آذربایجان و ترک کرد, همچنین به عنوان یک اقلیت آشوری و ارامنه.

ترکیب جمعیتی شهر در زمان شاه عباس صفوی تغییر کرد. با توجه به مطالعه های مختلف ترکیب قومی خانوارهای نمونه و مورد بررسی در سطح شهر ارومیه است که تکمیل این برگ سخنرانان ۸۵ ٫ ۷ ٪ درصد خانوارهای نمونه به توزیع و کردی زبان حدود ۱۰ ٫ ۵ ٪ از زمان. در این پژوهش ، درصد زبانهای آشوری ، فارسی و ارامنه به ترتیب 7/1 ، 6/1 و 5/0 بود.

از سرشماری سال 2010 جمعیت ارومیه 667,499 نفر بود. از این 334,134 مردان و 333,363 زنان هستند. آنها به عنوان نشان داده شد 197749 خانواده. ارومیه دهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر شمال غربی ایران پس از تبریز است. ارومیه یکی از پرجمعیت ترین شهرستانها در استان آذربایجان غربی و در کل کشور است.

بسیاری از افرادی که ادیان شیعه را اعتراف می کنند آذربایجانی هستند ، اما بسیاری از ادیان حنفی و شفیعی در شهر و بیش از روستا ، از جمله بالو قولنای و غیره وجود دارد. قاهریز و ... لله ، و غیره گجین و ولنده زندگی. در ارومیه چندین ترک نیز به زبانهای اهل حق صحبت میکنند. دین کرد در ارومیه نیز بیشتر سنی است.
اقتصاد ارومیه

ارومیه به عنوان دفتر گمرکی برای صادرات و واردات کالا از ایران به سایر نقاط و بالعکس در جاده های تجاری قرار گرفت. علاوه بر این ، ارومیه محل خرید و فروش محصولات کشاورزی و مردم عشایری در سراسر شهر بود. نوع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی به ویژه در ارومیه به این استان اهمیت ویژه ای داده است. باغ های انگور و سیب گسترده این استان شهرت ویژه ای برای سایر شهرها دارند و توجه بینندگان را در تابستان جلب می کنند. انواع انگور و سیب در نوع خود منحصر به فرد است.
فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه یکی از مهمترین فرودگاههای شمال غربی است. فاصله آن تا شهر ارومیه 15 کیلومتر است و ارتفاع بالای سطح دریا 61/1324 (4343 فوت) است. سنگین ترین و وسیع ترین هواپیما قابل قبول در این فرودگاه B747 SP است. ارومیه فرودگاه دارای دو داخلی ترمینال با مساحت 4200 متر مربع و ترمینال خارجی به مساحت 4400 متر مربع و دو پایانه مجهز به دستگاه برای چک کردن محموله و مسافران است. در حال حاضر, تقریبا 30,000 مسافران از ترمینال داخلی فرودگاه ترک. پروازهای داخلی به تهران و مشهد و همچنین پروازهای خارجی به ترکیه ، عربستان سعودی و دبی. استان آذربایجان غربی با سه کشور-ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است و کنسولگری ترکیه در این شهر وجود دارد.
هزینه مسکن در ارومیه

این ارومیه است.

خیام جنوبی در مقابل کمیته امداد خز 11

50 متر مربع

تعداد اتاق: 2 بند.

120 میلیون دلار آمریکا

خیابان کاشانی بین کوی کیوان و تمدن-کوخ

320 میلیون دلار آمریکا

زیرساخت: 157 متر مربع

تعداد اتاق: 2 بند.

خیابان 8 سپتامبر-مجتمع فدک

135 میلیون مه

زیرساخت: 130 متر مربع

تعداد اتاق: 2 بند.

23 عمار کوچه خیابان

135 میلیون مه

زیرساخت: 90 متر مربع

تعداد اتاق: 2 بند.

خیابان امام کاوه-کاوه-پلاک 37

150 میلیون دلار آمریکا

زیرساخت: 75 متر مربع

تعداد اتاق: 2 بند.
بیمارستان ارومیه

بیمارستان آذربایجان

آدرس: ارومیه ، خیابان شهید بهشتی ، بالاتر از دانشگاه آزاد

مرکز پزشکی امام خمینی (ارمنستان)

آدرس: بلوار آیت الله ارومیه... مدرس-بلوار ارشاد

مرکز آموزش پزشکی آیت الله... طالقانی

آدرس: در مقابل مجموعه ورزشی تختی مرکز اصلی آموزش درمانی قرار دارد... طالقانی

مرکز پزشکی شهید مطهری ارومیه

آدرس: ارومیه ، خیابان کاشانی ، روبروی خیابان پانزدهم

بیمارستان شهید عارفیان

آدرس: بسیج ، خیابان امام ، خیابان ارومیه
دانشگاه های ارومیه

دانشگاه ارومیه

دانشگاه صنعتی ارومیه

آدرس: دانشگاه صنعتی ارومیه ، بعد از گلشارا 2 ، بند جاده 2 کیلومتری ارومیه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

آدرس: ارومیه ، 3 کیلومتر جاده سلماس-شعبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه

دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

آدرس: ارومیه ، خیابان اول ارومیه سلماس بعد از پل سوم خردادا ، در مقابل وزارت امور اتباع خارجی

دانشگاه توگو ارومیه

آدرس: ارومیه ، بلوار باهنر ، 8 سپتامبر
سرانه ورزشی در ارومیه

در حال حاضر ۷۲۷ عمومی, ورزشی زمینه را برای همجنسگرایان زن و سرپوشیده دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد سرانه کل ورزش منطقه از استان ۶۲ سانتی متر مربع. متر این است که سهم اداره کل جوانان و ورزش ۴۲ سانتی متر مربع و بقیه متعلق به سایر سازمانها و موسسات می باشد.
اماکن تفریحی و سرگرمی در ارومیه

این ارومیه است.

Marmishu دریاچه
مورد توچال
Hoshaku اسکی توچال
مجتمع توریستی باری
یک مجتمع ساحلی است?
پارک تفریحی ارومیه


شهر زیبای ارومیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.