رهنما

رهنما

.:: برترین آموزش های فارسی ::.
رهنما

رهنما

.:: برترین آموزش های فارسی ::.

موفقیت با دکتر جان دیمارتینی و دکتر تالی شاروت

دکتر جان دیمارتینی در کتاب خود با عنوان «قلب عشق» توضیح می‌دهد که چگونه ارزش‌ها و اولویت‌های خود را به درستی شناسایی کنید، که به شما کمک می‌کند بفهمید در کجای زندگی‌تان هستید و چرا آنجا هستید.

اگر نمی دانید چه احساسی دارید و برای چه چیزی ایستاده اید، پس به هدف و مکان صرف وقت، انرژی و توجه خود توجه کنید. به رفتار خود نگاه کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. شاید فکر کنید داشتن درآمد بالا و کسب امنیت مالی نیاز به توجه و تلاش زیادی دارد. اما اگر بیشتر از درآمد خود خرج کنید و پول خود را صرف چیزهای کم ارزش کنید، رفتاری کاملاً در تضاد با رفتار افراد باهوش مالی دارید.

به حوزه های زندگی خود نگاه کنید و ببینید آیا هدفی که برای خود تعیین کرده اید با ارزش ها و اولویت های شما مطابقت دارد یا خیر. رفتار روزانه خود را بررسی کنید و از خود بپرسید آیا روشی وجود دارد که بتوانید برای رسیدن به هدف و پیشرفت در مراحل رضایت بخش از آن استفاده کنید. اگر چنین روشی وجود نداشته باشد، همه چیز از بین نمی رود. درست قبل از شروع مسیر موفقیت، باید با برخی از حقایق سخت روبرو شوید و آنها را درک کنید.

آنها با یک مربی کار می کردند
4. طوری رفتار کنید که انگار با یک مربی کار می کنید

شما باید با این واقعیت کنار بیایید که در واقع در حال شنا کردن در بالادست رودخانه هستید. وقتی تصمیمات غیرقابل تصوری در مورد اهدافی که در ذهن دارید می گیرید؛ باید آماده شوید که مورد نفرت قرار بگیرید، شهرت خود را از دست بدهید، مورد انتقاد قرار بگیرید و به طور بالقوه محبوبیت عمومی خود را از دست بدهید. ممکن است دوستی و حمایت برخی از دوستانتان را از دست بدهید، اما مطمئناً دوستان و حامیان جدیدی پیدا خواهید کرد.

مهم نیست که در چه بخشی از زندگی خود هستید، باید اتاق خود را طوری جلوه دهید که قرار است با یک مربی کار کنید. شما باید عاقلانه فردی را انتخاب کنید که می خواهید از شما حمایت کند و شما را تشویق کند و شما را همراهی کند. چه آن مربی یک مربی باتجربه باشد، چه یک دوست خانوادگی/مشاور یا یک روانشناس واجد شرایط. حتماً فردی را پیدا کنید که می داند چگونه کار کند و با مشکلات و چالش هایی که ناگهان در مسیر موفقیت با آن مواجه می شوید کنار بیاید.

داشتن این راهنمای بی طرفانه می تواند پایه ای ارزشمند برای موفقیت شما باشد. حتی اگر سایر زمینه‌های زندگی‌تان رضایت‌بخش نباشد، این کمک می‌تواند به شما کمک کند تا به جلو بروید.

عادات و رفتارهای خوب
5. عادات و رفتارهای خود را بشناسید

عادات و رفتار خود را بشناسید تا بتوانید عادت های موفقیت را در خود ایجاد کنید. برخلاف تصور رایج، توصیه نمی کنیم ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید و حدود یک ساعت قبل از شروع روز ورزش کنید. اما باید به طور مداوم و تا حد امکان این سوالات را از خود بپرسید:

    چقدر در مورد عادات و کارهای روزمره خود می دانید؟
    آیا از انتخاب ها و الگوهای رفتاری که به شما کمک می کند یا مانع می شود آگاه هستید؟

شما قطعا می دانید که می خواهید روی چه چیزی کار کنید. شفاف‌سازی و شفاف‌سازی ارزش‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید اولویت‌هایتان چیست و کدام‌ها در بالای فهرست و کدام‌ها در انتهای فهرست اولویت‌هایتان قرار دارند. اکنون زمان تقویت و بهبود عاداتی است که شما را در مسیر حرکت رو به جلو در نقشه راه نگه می دارد و عادت هایی را که باعث تاخیر و انحراف شما در مسیر می شوند کنار بگذارید یا تعدیل کنید.

به یاد داشته باشید که بخشی از لذت انسان بودن، دانستن این است که شما خطاپذیر هستید، بنابراین سعی نکنید ناگهان تمام نقص ها و اشتباهات شخصیتی خود را نادیده بگیرید. ایرادات شما در واقع بخش مهم و ضروری پازل منحصر به فرد موفقیت شما هستند، باید بگویم که در وهله اول دلایل الهام و انگیزه شما برای شروع این سفر هستند.

    ما با آنچه به دست می آوریم زندگی می سازیم و با آنچه به دیگران می دهیم زندگی می سازیم.
    (وینستون چرچیل)

چارلز داهیگ، نویسنده و روزنامه نگار نیویورک تایمز و دی مارتینی، در هر دو کتاب خود توضیح داده است که نحوه تشخیص الگوهای رفتاری ناکارآمد باید اولویت اول باشد. آنچه بسیار مهم است این است که وقتی عادت جدیدی ایجاد می کنید، آن را ترک می کنید یا حتی آن را تقویت می کنید، مطمئناً پاداش روانی و عاطفی دریافت خواهید کرد.

وقتی در مورد این جوایز یاد می‌گیرید، مطمئناً سعی می‌کنید مانند چراغ‌های درخت کریسمس، عادت‌های خود را به عادت‌های جدید و تغییر یافته مرتبط کنید تا بتوانید از ارزش‌هایی حمایت کنید که اولویت‌های بالاتر را به همراه دارند. تغییر عادات و ایجاد یک عادت جدید دشوار نیست، درست مانند یافتن شریک زندگی برای داشتن یک ازدواج شاد و دوست داشتنی. برای یافتن این عادات وقت بگذارید، همیشه راهی برای یافتن آنها وجود دارد.

پیروزی ها و پیشرفت های کوچک
6. بر پیروزی ها و پیشرفت های کوچک تمرکز کنید

پیشرفت خود را دنبال کنید، پیروزی ها را جشن بگیرید و آماده شوید تا در طول مسیر جشن بگیرید. وقتی تغییراتی ایجاد می کنید که شما را در مسیر موفقیت به جلو می برد، باید به خودتان پاداش خوبی بدهید.

پروفسور علوم اعصاب، دکتر تالی شاروت، توضیحی در مورد چگونگی واکنش مغز به یادگیری رفتار و ایجاد یک عادت جدید در زمان دریافت پاداش در مقابل زمانی که تنبیه می شود، ارائه کرده است. وقتی تنبیه می کنیم، حافظه را تقویت می کنیم و خاطره را مهمتر از درسی که در وهله اول می خواستیم یاد بگیریم جلوه می دهیم. وقتی پاداشی در راه موفقیت خود قرار می دهیم، استرس ناشی از یادگیری چیزهای جدید، عادات جدید و ایجاد روش های جدید برای داشتن، انجام دادن و تغییر عادات نیز کاهش می یابد.

    عظمت و پیروزی یک صفت شگفت انگیز و مسحور کننده الهی نیست که فقط افراد خاصی از آن برخوردارند، بلکه چیزی است که در درون همه ما وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.